1 Ocak 2012 Pazar

JAPONYA İZLENİMLERİ

TOKAİ HAKKINDA

Tokai Belediyesi, Aichi Eyalet bölgesi içerisinde Nagoya’ya bağlıdır. Toplam yüzölçümü 43.36 km² mevcut nüfus 108.000 kişi olup, 10 yıl sonra nüfusun 113.000 kişi olacağı tahmin ediliyor.  Ortalama aile büyüklüğü ise 2.1 kişidir.  Yerleşim alanı genel olarak düz bir alanda yer alıyor. Sanayi tesislerinin yer aldığı kesim denizin doldurulması sonucunda oluşturulmuştur.
 
Kentteki hizmetlerin çok büyük bölümü Belediye tarafından yürütülüyor. Buna bağlı olarak Tokai’de başka bir resmi kurum bulunmuyor. Hastaneler, okullar, anaokulları, tapu, vergi işlemleri vb. gibi hizmetler de Belediye’nin yetkisinde bulunuyor. İmar, inşaat, kültür, sanat, spor, eğitim, sağlık, sigorta, vergi, kentsel yaşamı iyileştirme, yaşlılar ve çocuklar için yürütülen hizmetler, tarım alanlarının desteklenmesi, bina yapılmasını destekleme hizmetleri, kanalizasyon, su ve yol yapımı gibi hizmetlerin tümü Belediye tarafından yürütülüyor.







SANAYİ ALANLARI
Demir çelik fabrikaları ve Kagome Domates, Salça ve Sos fabrikası Tokai’nin en önemli sanayi tesisleridir. Japonya’daki tüm demir çelik fabrikaları özel firmalar tarafından işletiliyor. Tokai’deki Nippon Demir Çelik Fabrikasında üretimin %80’i araç genel malzemeleri ve elektronik aletler için inceltilmiş çeliklerden oluşuyor. %40 ihracaat yapılıyor, bunun %90’ı Asya ülkelerine yapılıyor. Toplam 3400 kişi çalışıyor. Kagome Domates Salça ve Sos Fabrikası 1889 yılında kurulmuştur. 2031 kişi çalışıyor. Türkiye’de TAT firmasından domates alınıyor. Türkiye’deki yıllık domates tüketimi 80 kg./kişi iken Japonya’da bu oran 8.5 kg/kişidir. Tüm Japonya’daki sebze ve sebze suyu tüketiminin %10’u Kagome firması tarafından sağlanıyor. 
TARIM ALANLARI

Tokai içerisinde toplam 630 ha. tarım alanı bulunuyor. Bunun 336 ha. kısmı işletiliyor. En çok soğan ve sarımsak yetiştiriliyor. 108.000 kişi nüfusa sahip olan Tokai’de 2181 kişi tarım ile uğraşıyor.
4 yıl önce Devlet tarafından yeni bir yönetmelik hazırlanmış olup Japonya genelinde genç nüfus ve çocuk sayısının az olması nedeniyle tarım alanlarında konut yapılmasını zorlaştıran, insanların merkezlerde yaşamasını kolaylaştıracak, daha kompakt yapıda şehirler oluşturulması için bazı çalışmalar yapılmıştır. Tarım alanlarında yönetmelik öncesinde belirlenen maksimum konut sayıları (örneğin bir bölgede en fazla 230 konut yapılabiliyor) belirlenmiş iken merkeze yakın tarım alanlarında konut yapılması engellenmiştir. 
Tarım alanında kalan alanlarda mevcut sahibi ise isteyen konut yapabiliyor. Çiftçilik belgesi olmayan insanlara satış yapılması kanunen yasaklanmıştır. Çiftçi olmayan ve bunu belgeleyemeyen kişiler tarım alanından parsel satın alamıyor. İlk kez tarım yapacak kişi önce bir parseli kiralayarak çiftçiliğe başlıyor, belirli bir süre sonra sertifika almaya hak kazanıyor. Bu şekilde parsel satın alan kişi de yeni bir yapı yapma hakkına sahip değil. Yalnızca veraset yoluyla elde etmiş kişiler yeni yapı yapabiliyor. Şehir içerisinde genelde bahçeli müstakil yapılar yoğunlukta olduğu için isteyen evinin bahçesinde kendine yetecek ölçüde sebze meyve yetiştirebiliyor.



ALTYAPI
Belediye şehirdeki su ve kanalizasyon işlerini yürütüyor. Elektrik, doğalgaz ve diğer haberleşme sistemleri özelleştirilmiş durumdadır. Özellikle bölgesel planlama çalışması yapılan alanlarda yollar yapılırken altyapı bağlantıları boş parseller için de ayrılıyor. Dolayısıyla asfaltın kazılması engelleniyor. Bir parselde birden fazla bina yapılması gibi zorunlu durumlarda kazılan asfalt kapatılırken önce daha zayıf bir asfalt dökülüyor. 1-2 ay sonra bu asfalt yıpranıyor, bu alan kare formunda kesilerek daha güçlü bir asfalt ile kaplanıyor. Altyapı hatları Nagoya ve Tokyo gibi şehirlerde tek bir hattan ve genellikle kaldırım altlarından geçiriliyor. Tokai’de ise ayrı hatlarda ve genelde yol ortalarında yer alıyor. Kanalizasyon sistemi için koyulan 90 cm. lik boruları asfaltı kazarak değil, yeraltında dönerek ilerleyen makinalar ile yapıyorlar. Öylelikle asfaltın bozulması engellenmiş oluyor.
























ULAŞIM
Tokai Belediyesi Chita yarımadasının kuzeyinde yer almaktadır. Tokyo – Osaka Otoyolu ile Nagoya’dan Chubu Havaalanına bağlanan otoyolun kesişiminde yer alması nedeniyle de önemli bir konumda bulunmaktadır. Japonya genelinde Shinkansen hızlı treni, JR trenleri ve araç ulaşımı önceliklidir. Shinkansen ile Nagoya – Tokyo 2 saat, Nagoya – Kyoto 50 dk. Nagoya – Osaka 2 saat sürmektedir. Tokai ile Nagoya arası ise trenle 15 dk. araç ile 20-25 dk. sürmektedir. Dolayısıyla Tokai’den Osaka ve Tokyo’ya ulaşım imkanı kolaydır.
Japonya genelinde düz ve kare formunda yollar oluşturulmaktadır. Devlet yolları üzerinde otoyol inşaatları hala devam etmektedir. Araç sahipliliği yüksek olduğundan yapılan planlama çalışmalarında öncelik ulaşım sistemleri üzerinde kurulmaktadır. Tüm yollar düzenli, şerit ve genişlikleri düzenlenmiş olup kavşaklarda trafik ışıkları ile düzenleme yapılmıştır. Ülke genelindeki tüm yolların bakımlı ve düzenli olduğu görülmektedir.

 

Bahçeli ve müstakil konut alanlarında  bahçelerde otopark alanları ayrılmaktadır. Bunun dışında ortak kullanım alanları için ayrılmış özel otoparklar bulunmaktadır. Bu otoparkların büyük bir bölümü otomatik ödeme sistemleri ile çalışmaktadır.








DİNİ İNANIŞ
Japonya genelindeki en yaygın dinler Budizm ve Şintoizm’dir.
Budizm ve Shintoizm dinlerinde Otera ve Ghinca adı verilen
tapınaklar bulunuyor. Her ikisinde de girişte o tapınağı koruyan 2 adet korkutucu figürler yer alıyor. Otera’larda insan figürü, Ghinca’larda ise hayvan figürleri kullanııyor. Bunlardan birisinin ağzı açık diğerinin ağzı kapalı oluyor. Düzenli olarak yaptıkları ibadet, ayin vb.  bulunmuyor. Yılın 3-4 gününde kutlanılan Obon gününde tapınaklar ve mezarlıklar ziyaret ediliyor, sonra evlerde bekleniyor. Ölen yakınların ruhlarının evlere geldiğine inanılıyor. Cenazeler yakılıyor, 10-15 cm. lik toprak altına gömülüyor ve başlarına bir taş dikiliyor.   








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder